Çalışma Verimliliğini Arttıran 5 Ofis Etkeni
Çalışma verimliliğini arttıran 5 etkenler
30 Eylül, 08:09
Çalışan insanların hayatlarının önemli bir kısmı ofislerde geçtiğinden dolayı, üretkenliğin arttırılması ve verimin daha üst noktalara çıkarılması için mutlaka yapılması gereken birtakım kriterler bulunmaktadır. Bu kapsamda zihinsel, fiziksel ve psikolojik açıdan sağlık ön plana çıkarılmak suretiyle pozitif bir hissiyat içerisinde performans üst noktalara getirilir. Tüm bunlar gerçekleştirildiğinde olumlu duygular ön plana çıktığı zaman motivasyon yukarı çıkmakta, kuruma bağlılık artarken verimlilik istenilen seviyeye yükselmektedir. Ofislerde mutlu ve sağlıklı bir çalışma ortamı ortaya çıkarabilmek için bazı etkenler göz önünde bulundurulmalıdır.
Bunlar;
- Ofis Mobilyalarının Seçimi
- Aydınlatma ve Akustik Özellikler
- Havanın Kalitesi
- Teknolojik Rahatlık
- Doğru ve Fonksiyonel Ofis Mobilyaları ile Birlikte Mekan Çeşitliliği
Ofis Mobilyalarının Seçimi
Farklı sektörlerde yer alan kuruluşların gerçekleştirmek istediği amaca ulaşabilmesi için, mutlaka ofis içerisinde çalışanların mutlu ve sağlıklı bir ortam içerisinde işlerini gerçekleştirilmesi büyük bir önem arz etmektedir. Özellikle bu bağlamda iş güvenliğine uygun çalışma kurallarına uymak ve ergonomik çalışma alanları yaratmak gerekmektedir. Diğer yandan çalışma masası ve sandalye ile birlikte diğer ofis malzemeleri kapsamında tamamen konforlu ve fonksiyonel bir yapı içerisinde olması oldukça önemlidir. Vücut ağrılarını uzak tutmak ve omurga ile birlikte bel ya da boyun kısımlarını rahatlatma imkanı veren sandalye ve ofis masaları tercih edilmelidir. Ayrıca ofis içerisindeki araçların ve malzemelerin uluslararası standartlara uyumlu bir şekilde seçilmeli, mutlaka sertifikasyonlara uyulmalıdır.
Aydınlatma ve Akustik Özellikleri
Ofis içerisinde farklı yerlerde doğru aydınlatmanın yerleştirilmesi de göz yorgunluğu ya da baş ağrısının ortaya çıkmaması konusunda oldukça önemlidir. Tabii dış ortamdaki ve ofis içindeki sesleri ayırabilmek ile birlikte, üretkenliğin daha üst noktaya çıkarılabilmesi için mutlaka ofis akustiğinin de kaliteli şekilde ayarlanması gerekmektedir.
Havanın Kalitesi
Bina yapımında kullanılan malzemeler ile birlikte, ısıtma soğutma sistemleri, temizlik malzemeleri gibi birçok farklı unsur tamamen insan sağlığını koruyucu bir etken altında kullanılmalıdır. Ayrıca daha sağlıklı bir çalışma ortamı için sıcaklık derecesi dengeli bir şekilde olmalıdır. Rutubetli ofisler veya çevresel koşullardan dolayı ofis ortamlarının hava kalitesi düşüklüğü tespit edildiyse mutlaka daha iyi bir ortam için çözüm üretilmelidir.
Teknolojik Rahatlık
Özellikle ofis ortamında çalışırken daha aktif ve esnek, özgür bir çalışma gerçekleştirebilmek adına teknolojiden destek almak ve özel olarak mekanın donatılması da ayrıca önemlidir. Diğer yandan teknolojiden yararlanan farklı büro mobilyaları da yine fonksiyonlar bir yapı içerisinde ofislere yerleştirilmelidir. Günümüzde hızlı ilerleyen teknoloji ile birlikte Polen Ofis Mobilyaları yüksekliği ayarlanabilir çalışma masası ile ofisinizde daha modüler ve teknolojik bir ürünü sunmaktadır.
Doğru ve Fonksiyonel Ofis Mobilyaları ile Birlikte Mekan Çeşitliliği
Sürekli aynı ofis masasında çalışmak sosyalleşmemeyi ve rutin çalışmayı oluşturmaktadır. Kollektif çalışmayı ve sosyalleşmeyi desteklemek amacıyla fonksiyonel ofis çalışma alanları tasarlanması doğru olacaktır. Ayrıca değişik aktiviteler gerçekleştirmek için de yine esneklik sunacak estetik ofis mobilya seçenekleri tercih edilmelidir.